Medical Taping

Bij welke klachten wordt het Medical Taping Concept toegepast?

Het Medical Taping Concept is een van oorsprong Aziatische tapemethode, die niet alleen een stabiliserende werking heeft op gewrichten, maar tevens de spierfunctie en de bloed- en lymfcirculatie stimuleert en ondersteunt

Het indicatiegebied is zeer uitgebreid:

• (Na)behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie en kuitklachten;
  • Verminderen van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen;
  • Houdingscorrectie;
  • Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals muis-, tennis- of golfarm);
  • (Spannings-)hoofdpijn door sedatie van het zenuwstelsel;
  • Het gunstig beïnvloeden van organen zoals de maag bij specifieke klachten.

CureTape® ondersteunt, c.q. activeert, de lichaamseigen herstelmechanismen zonder de bewegingsvrijheid in te perken. Deze aanpak is in de praktijk veel functioneler dan bijvoorbeeld de klassieke aanpak van gelijksoortige blessures met witte tape.

De verklaring van het principe van taping?

De elastische CureTape® zorgt, door een speciale manier van aanbrengen, dat de huid lokaal wordt gelift. Hierdoor wordt onmiddellijk de druk onderhuids in het blessuregebied verminderd, waardoor de bloedsomloop en de lymfestroming zich (lokaal) kunnen herstellen. Als gevolg hiervan neemt de druk op de pijnreceptoren af en de pijn vermindert of verdwijnt daardoor zelfs. Door het genezingsproces op deze manier continu te ondersteunen (de tape kan meerdere dagen blijven zitten) wordt gezorgd voor een effect dat zich verder uitstrekt dan de reguliere behandeling van een half uur.

De effecten van CureTape® in het kort:

• Activering/ regulering van de circulatie,
  • Verbetering van de spierfunctie,
  • Ondersteuning van gewrichtsfunctie,
  • Pijnstilling,
  • Neurofysiologische en segmentale beïnvloeding.

Eigenschappen van CureTape®:

• Elastische, ademende, zelfklevende tape op kwalitatief hoogwaardige katoen,
  • Antiallergische acryl kleeflaag,
  • Waterproof,
  • Zonder toevoeging van medicijnen.

Wilt u meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op via 0343417096, vul ons contactformulier in info@somatic.nl of loop eens bij ons binnen. Wilt u een afspraak maken, of zelfs een same day afspraak?