Shockwave

Shockwave therapie Deurne – Mierlo – Gemert – Helmond

Binnen Enkele Dagen Minder Pijn! Heb je al langer klachten tijdens of na het wandelen, sporten of een andere vormen van bewegen? Bijvoorbeeld omdat een spier, pees of slijmbeurs aangedaan of verkalkt is?

Een tenniselleboog, hielspoorklacht, achillespeesontsteking of een andere spier- of gewrichtsklacht kan hardnekkig en beperkend zijn. Ben je vaker behandeld, maar worden de klachten eerder erger dan minder of wordt een injectie of operatie overwogen?

Dan kan shockwave uitkomst bieden. Twee tot zes behandelingen zijn vaak voldoende om de pijn te verminderen en je beter te laten bewegen.

Waarom Shockwave Therapie bij JVDI?

Er zijn twee vormen van shockwave-therapie: radiale shockwave en gefocusseerde shockwave (ESWT). Bij radiale shockwave verdeelt het apparaat de energie over een groter oppervlak. Gefocusseerde shockwave werkt met hogere energie en dieper dan radiale shockwave. Ook richt de energie zich geconcentreerd op een bepaald punt in het lichaam en derhalve effectiever. Bijvoorbeeld op een dieper gelegen pees en/of verkalking. Afhankelijk van de klacht bepalen speciaal opgeleide fysiotherapeuten van JVDI de Fysioclub welke techniek de voorkeur verdient.

Tijdens de intake voert de professional van JVDI de Fysioclub uitgebreid onderzoek uit. Naast een lichamelijk onderzoek wordt er tevens een echografisch onderzoek (musculoskeletal ultrasound, MSU) uitgevoerd om de klacht nóg beter in kaart te brengen. Dit onderzoek is snel, pijnloos en kan worden herhaald zo vaak als nodig is. Je kunt tijdens het onderzoek en verdere behandelingen meekijken naar de beelden op het scherm en zo de vorderingen volgen. Na het diagnostisch proces wordt er door de fysiotherapeut een weloverwogen keuze gemaakt of de klacht een indicatie is voor shockwave therapie of dat een andere vorm van behandeling wenselijk is. De behandeling zelf duurt ongeveer 20 minuten. Verdoving is niet nodig en je zult geen tot minimale bijwerkingen ervaren.

Vaak is er bij een (chronisch) klachtenbeeld sprake van uitgebreide problematiek waarom het klachtenbeeld in stand wordt gehouden. Denk hierbij aan verminderde mobiliteit en spierkracht van spieren en/of gewrichten in de omliggende regio. Bij JVDI de Fysioclub kijken we verder dan de ‘quick fix’ van shockwave therapie en daar waar nodig wordt er
een natraject fysiotherapie aangeboden voor het meest optimale resultaat.

Bij JVDI de Fysioclub hebben we inmiddels ruim 8 jaar ervaring met het toepassen van Shockwave Therapie. Bij ons worden alle resultaten verzameld en geanalyseerd.Onze behandelprotocollen worden bijgesteld aan de hand van deze uitkomsten zodat wij de beste zorg kunnen bieden en jij de beste zorgt krijgt. Deze ervaringscijfers zijn uniek in onze regio!

Shockwave is een apparaat dat pijnlijke zones aan het bewegingsapparaat behandelt met ‘schokgolven’. De geluidsgolven hebben een hoge intensiteit en doen ‘in de diepte’hun werk, precies op de plek waar het probleem zit. Ze versnellen het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, ze stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie. Snel na de behandeling voel je dat de pijn afneemt en bewegen beter gaat.

• Behandeling zonder medicatie, injectie of chirurgie.
  • Uitstekende resultaten, vaak al na twee tot zes behandelingen
  • Geen verdoving nodig
  • Weinig tot geen bijwerkingen
  • Behandeling van de oorzaak
  • Minder pijn en beter bewegen binnen enkele dagen

Bijvoorbeeld bij:

• Slijmbeurs- en/of peesontsteking van o.a. knie, heup, elleboog en schouders
  • Verkalkingen
  • Sport gerelateerde klachten
  • Shin Splints
  • Hielspoor
  • Tennis- en golferselleboog
  • Achillespeesontsteking

Heb jij al het mogelijke geprobeerd om verlost te raken van je klachten, maar heb je er nog steeds last van? Dan kan shockwave therapie jou helpen!

Succesvolle resultaten worden vaak al bereikt na slechts enkele behandelingen.